تبیان، دستیار زندگی
ند  آیت الله نوری همدانی  در دیدار با سپاهیان و خواهران بسیجی تهران منافقان را بزرگ ترین دشمنان اسلام برشمرد. به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، وی ضمن گرامیداشت سالروز واقعه غدیر با اشاره به نامه ای از نهج البلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منافقان بزرگ ترین دشمنان اسلام هستند

آیت الله نوری همدانی  در دیدار با سپاهیان و خواهران بسیجی تهران منافقان را بزرگ ترین دشمنان اسلام برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، وی ضمن گرامیداشت سالروز واقعه غدیر با اشاره به نامه ای از نهج البلاغه افزود: حضرت علی(ع) در نامه 27 نهج البلاغه با ذکر حدیثی از پیامبر آورده است، من از مومنان و کافران بر امت خود نمی ترسم بلکه از منافقان بر امت خود بیم دارم.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: علامه طباطبایی نیز در تفسیر المیزان آورده است که خداوند در سیزده سوره منافقان را معرفی کرده و مسلمانان را از خطر آنان ترسانده است.

وی تصریح کرد: امروز نیز همین منافقان با دشمنان ساخته اند. آنان از دموکراسی سخن می گویند اما ضد عدالت، اسلام و حقوق بشر عمل می کنند و در عمل تروریست را تقویت می کنند.

این مرجع تقلید افزود: غربی ها از ابتدا با اسلام مخالف بودند و امروز هم با منع ایران از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در راستای همان کینه و عداوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مباحث توحیدی نهج البلاغه خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) برای خداشناسی به نظام هستی پرداخته و به تشریح کوچک ترین موجودات از جمله مورچه پرداخته است تا مردم با دقت درمباحث خلقت خدا را بشناسند و اگر مردم در قدرت و نعمات خداوند تدبر کنند به راه راست بر خواهند گشت.